רצפת פרקט הפכה לטרנד לוהט בישראל. כדאי להזכיר שיש לא מעט סוגים של פרקטים, ולא מדובר רק בהבדלים בין עצים שונים (ויש כמובן גם פרקט למינציה). את הסוגים ניתן לחלק גם לסוג המרחף או לסוג המודבק. אם אתם מעוניינים לבצע עבודת פרקט באופן עצמאי, עליכם תחילה לדעת איך לבחור ציוד וגם כלי עבודה מתאימים. כך אפשר לבצע את העבודה באיכות המצוינת, לקבלת מראה מושלם.

הדבקה או לא הדבקה, החליטו מה אתם מעדיפים

לא כדאי לבחור כלי עבודה לפני שיודעים בדיוק מהו סוג הפרקט שאותו רוצים להתקין (או לשפץ). זאת מכיוון שישנו ציוד שיהיה חיוני בהתקנה סוג אחד אך לא יידרש בהתקנה של סוג שונה. למשל, אם רוצים להתקין פרקט צף, הרי שלא צריכים לרכוש חלק מהציוד שמתאים להדבקה. לעומת זאת, אם מבצעים את העבודה בהדבקה, הרי שחייבים לרכוש את הציוד שמתאים להדבקה של עץ ישירות על המשטח הרצוי. אגב, את שיטת ההדבקה מומלץ ליישם בעיקר אם מבצעים עבודה בשטח מאוד גדול. בחדרים די קטנים, לעומת זאת, אפשר לבצע את העבודה בשיטת הריחוף.

מותג מוביל בהתאם לסוג הפרקט

ככלל, אנו מבקשים להדגיש כי כלי עבודה (ראו כאן) וציוד לעבודות איכותיות בפרקטים צריכים להיות ממותגים מובילים וידועים. למשל, אם בוחרים מברגה, הרי שיש להעדיף מותג איכותי כדוגמת מקיטה. מי שינסה להשתמש בציוד מוזל לצורך התקנה מוצלחת עלול לגלות שהתוצאות הרבה פחות טובות. התוצאה תהיה פחות ישרה והביצוע הרבה פחות מוצלח. מותג מוביל וכמובן גם יישום קפדני, זהו הסוד לעבודה מאיכות מעולה.

ציוד חיתוך ומדידה כדי שהכל יהיה מדויק להפליא

לפני ביצוע העבודה, חשוב להצטייד בציוד לחיתוך ולמדידה. הפרקטים עשויים מאריחים באורכים שלא תמיד יאפשרו ריצוף מדויק. אי לכך, צפוי כי תצטרכו לבצע לפחות כמה וכמה חיתוכים. על כן, וודאו שיש ברשותכם ציוד חיתוך שמתאים לכך. כמובן, יש צורך גם בציוד למדידה, כך שתוכלו לבצע את החיתוכים והניסור בצורה מדויקת. נזכיר שוב כי הציוד הזה צריך להיות איכותי, אם רוצים להשיג את התוצאות הכי טובות ומקצועיות שיש.

פטיש גומי להידוק ויישור אריחי העץ

הצעד הבא בבחירת הציוד לביצוע העבודה הינו כלי הידוק. את אריחי העץ או הלוחות יש צורך להדק האחד אל השני בצורה אופטימלית. חיבור ידני הינו צעד ראשון ויש להשלים את הפעולה לאחר מכן בעזרת פטיש מיוחד. זהו פטיש מגומי או מחומר רך אחר, שמאפשר הפעלה של לחץ מתון. כך לא פוגעים בעץ ובחלקי הפרקט וגם מצליחים להדק את הכל על הצד הטוב ביותר. אם אתם מתקשים לבחור בדיוק את הציוד הזה, אל תהססו. בקשו עזרה בחנות למכירת כלי עבודה לעבודות עץ וריצוף.

חומרי הדבקה ואיטום, וודאו שיש לכם את זה

בחירת הציוד חייבת להיות בהתאם לאופי העבודה שעומדת על הפרק. ומכיוון שברצפת פרקט יש צורך בעוד השלמות, בחרו גם חומרי הדבקה ואיטום לפי הצורך. חומרים אלה כוללים למשל דבק אקרילי וחומרי סיליקון או חומרי אטימה זמינים אחרים. לאחר בחירת הציוד הזה חשוב שיהיו לכם גם כפפות, אם אתם רוצים לשמור על הידיים. זה חיוני במיוחד בשעת ניסור, חיתוך או שימוש בפטישים.

אם נרצה לסכם, את הציוד בוחרים אך ורק בחנות מקצועית, מספק ש"מבין עניין". רק לאחר בחירת טיב עבודת הפרקט, תיגשו לרכישת ואיסוף הציוד. ואם יש ספק אמין שיכול לשלוח עבורכם את הכל עד הבית, זה בהחלט מקל.

 

 

השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם