שעם לבידוד אקוסטי

רעש הוא אחד הדברים שיכולים לפגוע משמעותית באיכות החיים בבית. הדבר האחרון שתרצו לשמוע כשאתם חוזרים הביתה מיום עבודה ארוך הוא את רעשי הסביבה המגיעים מהרחוב, או את הבן של השכנה מתאמן בנגינה בחצוצרה. ארודור מזמינים אתכם לשיפור איכות החיים בבית באמצעות בידוד אקוסטי משעם, שמבטיח חסימת רעשים באמצעות חומר מעולה וידידותי לסביבה.

מה זה בידוד אקוסטי?

מדובר בחומרים שמטרתם לחסום רעש, זאת בניגוד לבידוד רעש שמטרתו לספוג ולהפחית עוצמות של רעש. בידוד אקוסטי מונע כניסה ויציאת רעשים מחדר, או בניין, למשל רעשים מהכביש הסמוך לבניין המגורים, נגינה, או רעשים המגיעים מבית השכנים, וכדומה.

כדי להגיע לתוצאה המיטבית, חשוב לשפר את הבידוד האקוסטי בכל חללי הבית:

בידוד אקוסטי לקירות:

הבידוד מתייחס לקירות הבית החיצוניים והפנימיים.

בידוד באמצעות שעם בקירות החיצוניים יבטיח גם בידוד תרמי מעולה, מאחר והשעם הוא חומר עמיד בפני תנאי מזג האוויר.

עם בידוד אקוסטי בקירות תימנע כניסה של רעשים מבחוץ ושיפור איכות החיים בדירה.

בידוד אקוסטי לחדרים בדירות מגורים:

למבקשים ליצור חדר שקט לעבודה או נגינה, מבלי להיות מופרעים מרעשי הסביבה ומבלי להפריע לשאר דיירי הבית, והשכנים, בידוד אקוסטי לחדרים , עשוי מלוחות שעם, או חיפוי קיר מעוצב משעם באמצעות טפט או לוחות, יאפשרו יצירת סביבת עבודה ומגורים שקטה ונעימה. בבניינים בהם יש קירות משותפים עם השכנים, יובטחו השקט והפרטיות לשני הצדדים.

בידוד אקוסטי בין קומות:

הבעיה העיקרית בבניין משותף הוא הרעשים המגיעים מהקומות השונות. לעתים הרעש מהדהד גם בקומות שאינן סמוכות לדירתכם.

ניתן לעשות שימוש בגליל שעם או חיפוי קיר, תקרה או רצפה, על מנת להשיג את התוצאה האפקטיבית ביותר לבידוד אקוסטי בין קומות הבניין.

בידוד אקוסטי לרצפה:

כמו בבידוד אקוסטי בין קומות, הרצפה שלכם היא התקרה של השכנים. בידוד אקוסטי לרצפה מונע ויברציות, ומאפשר לכם להתנהל בחופשיות בביתכם, מבלי להפריע את מנוחת השכנים.

למה שעם?

שעם הוא חומר בידוד מעולה ובעל תכונות רבות שהופכות אותו לבחירה המועדפת גם בקרב מעצבים ואדריכלים. מעבר להיותו חומר גלם מתחדש וטבעי לחלוטין, אקולוגי, שמופק מקליפת עץ אלון מבלי לפגיע בעץ עצמו, יש לו את היכולת לשמש כמבודד, גם תרמי, בנוסף לבידוד אקוסטי ולשמור על תכונותיו הנהדרות למשך שנים רבות. שעם הוא חומר יציב מאד, גם כשהוא חשוף לתנודות וויברציות בעוצמות גבוהות ולכן הוא אידיאלי לשימוש לריצוף צף –  כשיש רעש הולם – או כשיש רעש הנישא באוויר, לבידוד בין חדרים (ואפילו דלתות), ולקירות חיצוניים ופנימיים.

בנוסף לתכונות הייחודיות שלו, מדובר בחומר גלם יפה להפליא, שיכול לשדרג את נראות הבית, למשל כטפט, מסייע גם בהסתרת פגמים בקירות, או כפרקט ייחודי. יכולת הספיגה המעולה שלו, מאפשרת התקנה שלו גם בחללים שקיימת בהם רטיבות, דוגמת חדרי אמבטיה.

שימוש בשעם לבידוד אקוסטי מבטיח פתרון אקוסטי מעולה עם הפחתת רעשים ניכרת, עד כדי אטימה מוחלטת שלהם. בשל היכולת שלו לבודד מוויברציות, נעשה שימוש נרחב בשעם בתעשייה, בה נעשה שימוש במכונות כבדות, באולפני הקלטות ואולמות אירועים, על אחת כמה וכמה בדירות מגורים, שם תוצאת הבידוד מרעשים היא מיטבית.

אחת התכונות הבולטות של השעם היא יכולת הגמישות שלו בלחץ, כאשר לאחר מכן הוא חוזר לגודלו המקורי, ולכן שומר על האיכויות שלו לאורך זמן, גם תחת עומסים גבוהים.

כמו כן, בשל תכונותיו שאינן משתנות לאורך זמן, שעם נחשב לחומר נקי שחוסך בזמן ובכסף לאורך שנים רבות.

בחירת סוג השעם המתאים

גם אם יש בדירתכם בידוד, תרמי או אקוסטי, אולם אתם עדיין סובלים מרעשי הסביבה, ניתן לשפר את המצב ולהפחית את הרעשים באמצעות שעם, שהוא קל ונוח לשימוש ולהתקנה.

האפשרויות הן רבות, והצוות המעולה והמקצועי בחברת ארודור ישמח לייעץ ולהתאים עבורכם את הפתרון המתאים ביותר לדירתכם.

לרצפה: ניתן לעשות שימוש באריחי שעם ולנצל את התכונות הרבות של השעם, לא רק כסופג רעשים ומבודד אקוסטי, אלא גם היותם של האריחים עמידים בפני מים, אש וחרקים, ובידוד תרמי מעולה. בנוסף, המשטח הרך והחמים של השעם נעים למגע והליכה עליו ברגליים חשופות, כך שהוא מייצר מרחב שקט אולם גם תורם לבידו התרמי, ליופי, חמימות ואיכות החיים בבית. הוא משתלב היטב עם סוגי ריהוט שונים, ומספק מראה הטבעי, חמים ואלגנטי.

לקירות: חיפוי שעם לקיר מספק, בנוסף לבידוד האקוסטי, יופי רב, נוחות שימוש, פונקציונליות ועמידות לאורך זמן. בשל תכונות השעם שהן אנטי סטטיות והיפו אלרגניות, גם לסובלים מאלרגיות או רגישויות, פתרון זה הוא אידיאלי. המוצר הוא לוחות שעם לקיר, שעוברים טיפול מיוחד נגד אש, קלים ונוחים להתקנה ואף משדרגים את מראה הקיר לאין ערוך.

בנוסף לאריחי שעם ולוחות שעם, ניתן לבחור בטפט שעם  ובגלילי שעם, בעלי כושר הבידוד האקוסטי הטוב ביותר, זאת בנוסף ליכולת שלהם לדחות מכרסמים, עמידתם בתקנים המחמירים ביותר, ואורך החיים הבלתי מוגבל שלהם.

בידוד אקוסטי בדירת מגורים תורם רבות לאיכות החיים, בתוך הבית ואף בשמירה על יחסים טובים עם השכנים, בבניין מגורים משותף. חיפוי שעם תורם גם לנראות חלל המגורים, כך שמתקבלת תוצאה שהיא גם אפקטיבית מבחינה אקוסטית וגם יפה מבחינה ויזואלית.

אם השכנים משמיעים מוזיקה רועשת, אם הבן שלכם מתאמן בתיפוף או אם חודרים רעשים מכביש סואן מחוץ לבניין, בידוד אקוסטי עם שעם הוא פתרון אידיאלי, אופטימלי ולא פחות חשוב  – אקולוגי.

חברת ארודור מזמינה אתכם להתייעץ עמנו על הפתרונות המתאימים ביותר לבידוד אקוסטי, ולהתאמה מדוייקת של מבחר הדגמים שלנו, שיותאמו לצרכים שלכם, עם שימוש בחומר הטוב ביותר, היפה ביותר והאפקטיבי ביותר לדירתכם.

 

 

השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם