יש כאלו שפרקט עבורם זה אהבה ממבט ראשון והם לא יוותרו על פרקט בבית או אפילו במשרד. פרקט מייצר תחושה נעימה, טבעית וביתית שקשה לשחזר באמצעים אחרים.
הבעייה היא, שיש הרבה אהבות, סליחה, כלומר, הרבה סוגי פרקטים. אז, איך נדע את מי לבחור ואיזה הכי מתאים לנו? אחרי הכל, פרקט (כמו נישואים) זה לשנים ארוכות.

פולימרי או למינציה

שני הסוגים הללו, הם פרקטים סינטטיים אך שונים מאד באופים אחד מהשני. למרות שהמילה פולימרי נשמעת דומה ל"פוליאמוריה – ריבוי מערכות יחסים", פרקט פולימרי הוא משהו שונה לגמרי. זהו פרקט המורכב מ- Stone Plastic Composite, שהם חלקיקי פלסטיק יחד עם תוספת של אבקת אבן המחוברים באמצעות דבק פולימרי ולמעשה מכוסה בשכבה פולימרית. לעומתו פרקט למינציה עשוי מחומר שנקרא HDF והוא למעשה חומר שנוצר מדחיסה בלחץ גבוה של שבבים שנלקחו מתעשיית העץ.

השוואה בין פרקט פולימרי SPC לבין פרקט למינציה

פולימרי SPC למינציה
עמידות למים 100 אחוז ישנם סוגים עם עמידות מלאה
נוחות התקנה על משטחים גבוהה (כולל התקנה על בטון) גבוהה
רעש הליכה נמוך ב – 25 אחוז מפרקטים אחרים רעש ממוצע לפרקטים
בידוד טרמי  גבוה נמוך (יש דגמים הכוללים רמת בידוד גבוהה יותר)
עמידות (לחות, אור, כתמים, שריטות, התנפחות וכדומה) גבוהה (עד 20 שנה אחריות) גבוהה
נוחות אחזקה ותחזוקה קלה קלה
תיקון אין הבדלים משמעותיים סביב היכולת לבצע תיקון

ואם אני רוצה פרקט במקלחת?

לרוב לא נהוג להתקין פרקט במקלחת מכיוון שזהו אזור רטוב באופן תדיר, כולל אדים ולחות וגם נוטים לעשות בו שימוש בחומרי ניקיון ברמת חוזק גבוהה. 

אולם, יש כיום מספר סוגי פרקטים הניתן להתקין במקלחת ושלא יגרם להם נזק והם יוכלו לשמש לשנים ארוכות, כמובן, לצד שמירה הגיונית עליהם.

כפי שעולה וניתן לראות בטבלה, אחד מהפרקטים הללו הוא פרקט פולימרי SPC שהוא פרקט עמיד במים ברמה גבוהה מאד. הוא אינו מתנפח, אינו נהרס, בעל מקדם מניעת החלקה ואפילו ניתן לשטוף אותו עם מים וסבון כמו במרצפות.

יותר מכך, ניתן למצוא ולהתקין פרקט פולימרי spc עמיד למים, הכולל ספוג אנטי בקטריאלי מונע עובש וזהו יתרון בחדרים בעלי לחות ורטיבות.

השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם

    מחירים

    מחירי הפרקטים הללו (פולימרי ולמינציה) מורכבים ממחיר הבסיס של החומר עצמו (כולל היכן הוא מיוצר), אך המחיר מושפע גם מעובי הפרקט (יש כמה אפשרויות), שיטת החיבור, עיצוב ודגמים (ויש הרבה מאד אפשרויות). 

    באופן עקרוני, המחיר של פרקט פולימרי יהיה גבוה יותר מהמחיר של פרקט למינציה, שכן לפרקט הפולימרי יש תכונות נוספות שאינן קיימות או קיימות פחות בלמינציה.

    מחירי פרקט למינציה נעים בטווח שבין 49-165 ש"ח למטר מרובע ואילו מחירי פרקט פולימרי נעים בטווח של 80-200 ש"ח למטר מרבוע. 

    שימו לב!

    מדובר במחיר הפרקט בלבד, אליו מצטרף גם מחיר התקנה, המושפע מסוג הפרקט, תנאי רצפת הנחת הפרקט וכן סך כל שטח ההתקנה המבוקש

    במקרים מסוימים בעקבות העובי של פרקט פולימרי מתרחשת הגבהה של הרצפה והדבר עלול להשפיע על דלתות ויצריך פעולות לקיצור גבוה הדלתות הרלוונטיות.

    אז איך בוחרים?

    הבחירה בין פרקטים יכולה להיות קשה, מבלבלת, יש הרבה דמיון ביניהם ולעיתים נראה כי החלקים השונים ביניהם אינם כאלו מהותיים. 

    כדי להקל עליכם אספנו 3 דברים שמומלץ לבחון ויכולים לעזור לכם בצמצום האפשרויות ועד הבחירה (מעבר לסוגיות הברורות המשפיעות כמו מחיר, דגם ועיצוב)

    • ילדים – אנחנו אוהבים ילדים, אבל ילדים עושים נזקים (לא בכוונה, הכל בטעות חמודה), ואמנם ילדים זו לא סיבה לא להתקין פרקט, אך מומלץ לבחור פרקט שייתן רמת מוגנות גבוהה במשחקים ו"טעויות" של ילדים. 
    • אוהבי מים – אם אתם אוהבים לעשות ספונג'ה עם הרבה מים, התמקדו בפרקט הנותן עמידות מים מלאה וגבוהה יותר (גם עם המחיר יהיה יקר יותר). התחושה של ניקיון כמו שאתם אוהבים חשובה מאד.
    • תחושת הליכה – התנסו בהליכה יחפים/גרביים/נעלים בבתים של אחרים להם יש פרקט וראו מהי התחושה שאתם מקבלים ואם מדובר בתחושה נוחה ומתאימה לכם.

    לסיכום

    הבחירה בהתקנת פרקט היא בחירה המאפשרת לכם לבחור לעצמכם מרחב אלגנטי, טבעי, חמים וביתי בהתאם לסגנון ולנוחות שלכם וכל זאת בלי להתפשר על עמידות ורמת ניקיון גבוהה. בארודור אנו מציעים מגוון רחב של פרקטים איכותיים מכל הסוגים, כולל ייעוץ והתאמה אישית בהתאם לחלל הרלוונטי.