בעידן בו ההתחממות הגלובלית עומדת על סדר היום, רק מתבקש למצוא פתרונות בכל תחומי החיים, כולל בתחום הבנייה, שיהיו ידידותיים לסביבה ויחד עם זאת ישפרו את איכות החיים בבית. אחד מפתרונות אלו הוא בידוד תרמי לבית.

אקולוגי ופונקציונלי

בידוד תרמי מספק מענה חכם, יעיל ואף אקולוגי לבית. יתרונותיו רבים:

חשיבה אקולוגית: בטווח הקרוב והרחוק, הבידוד מספק פתרון יעיל לשמירה על טמפרטורת החדר. דבר זה חוסך שימוש מוגזם באמצעי קירור וחימום.

חשיבה חסכונית: האפשרות להמנע משימוש שבאמצעי חימום וקירור, או לפחות להפחית בהם, תורם לא רק לסביבה, אלא גם לכיס שלנו.

חומרים ידידותיים: בידוד תרמי נעשה באמצעות שימוש בחומרים ירוקים וידידותיים לסביבה, הבולט מביניהם הוא שעם, בעל עמידות לאורך זמן, וחומר ידידותי עד מאד לסביבה. גם ייצור השעם נעשה על ידי שימוש בקליפת העץ, מבלי שייגרם כל נזק לעץ עצמו, ומבלי לכרות אותו.

חומרי בידוד תרמי

ישנם כמה פתרונות לבידוד תרמי, ביניהם: צמר סלעים, צמר זכוכית, יריעות אלומיניום ופוליסטירן מוקצף (קלקר). חומר בידוד תרמי נוסף הוא שעם, חביב מאד על מעצבים וארכיטקטים, בשל היותו ידידותי לסביבה, יעיל מאד ומחירו הוגן.

בידוד תרמי עם שעם – כל היתרונות במוצר אחד

לשעם יש כמה יתרונות בולטים על פני מוצרי בידוד אחרים, זאת בנוסף להיותו חומר מן הטבע. יכולת הבידוד שלו היא ברמה הגבוהה ביותר מבין שאר האלטרנטיבות ופתרונות הבידוד הודות לחסכון באנרגיה שהוא מאפשר.

גם אם קיים כבר בידוד תרמי בדירה, מומלץ לשפר אותו באמצעות לוחות שעם לבידוד תרמי, או גלילי שעם, חיפויי ואריחי שעם, בהתאם לחלל המדובר ולצורך. הדבר ישפר משמעותית את הבידוד הקיים ויבטיח בידוד לאורך זמן מאחר ותכונות השעם אינן משתנות עם הזמן.

בידוד תרמי לקירות הבית

בידוד תרמי של קירות הבית יסייע בשמירה על הטמפרטורה בכל חדר. לוחות שעם הם חומר בידוד אידיאלי לקירות, הן קירות פנים והן קירות חוץ, בשל העמידות הפנומנלית שלהם לתנאי מזג אוויר והיכולת שלהם לשמור על תכונותיהם לאורך זמן. בבניית קיר חיצוני, מתקיים מצב הקרוי עיבוי. מצב זה נגרם ממפגש של אוויר קר המגיע מבחוץ, אשר פוגש אוויר חם שמגיע מבפנים ומייצר טיפות מים. עם בידוד תרמי מלוחות שעם נמנע מצב כזה, בשל העובדה שלשעם יש מוליכות תרמית נמוכה ויכולת ספיגה וספיחה של נוזלים, כך שלא תתאפשר רטיבות בקירות הבית החיצוניים. מסיבה זו, אגב, משתמשים בשעם מאז ומעולם, כפקק לבקבוקי יין, בשל יכולת הבידוד וספיגת הנוזלים שלו, באופן המיטבי ביותר.

בידוד תרמי גם לרצפה

שעם נותן מענה פרקטי, אפקטיבי וגם יפה לרצפת הבית. אם שקלתם להתקין פרקט, זה הזמן לבחון את יתרונות השעם, שמתאים להתקנה גם במקומות בעלי לחות גבוהה, למשל חדרי האמבטיה והמטבח.

פעמים רבות יוצר הפרש הטמפרטורות בין התקרה לרצפה מעין סחרור אוויר. משמעות הדבר היא שאבק ועובש עולים למעלה ואיכות האוויר יורדת. עם בידוד תרמי לרצפה באמצעות פרקט שעם או אריחי שעם, ניתן להקטין משמעותית את הפרשי הטמפרטורה, לדאוג לאוויר נקי ולמנוע התפתחות עובש על הקירות.

לא רק בידוד תרמי, לשעם תכונות רבות מעולות ומועילות

לשעם תכונות מציינות, גם בתחום הבידוד האקוסטי. מסיבה זו נעשה בו שימוש רב גם במפעלים בהם קיימות ויברציות רבות, אולפני מוזיקה ועוד. בדירות מגורים, במיוחד כאלו הפונות לרחובות סואנים, הבידוד התרמי בקירות הבית – חיצוניים ופנימיים – יאפשרו, בנוסף לשמירה על טמפרטורה אופטימלית, גם בידוד מפני רעשים המגיעים מבחוץ, ואף בידוד מרעשים בין חדרי הבית, או מדירות השכנים. בסמ"ק אחד של שעם יש כ- 40 מיליון תאים של אוויר, מה שהופך את השעם להיות חומר בידוד מעולה מבחינה אקוסטית .

בידוד תרמי משעם הוא התשובה האולטימטיבית עבור כל מי שמחפש פתרונות מועילים שיישמרו לאורך זמן, ועם התחשבות בסביבה ושמירה על איכותה.

בשורה התחתונה שעם הוא מבודד טוב יותר, עם אורך חיים רב יותר וידידותי לסביבה.

ארודור מזמינים אתכם לקבלת מידע וייעוץ על פתרונות הבידוד המתאימים ביותר לדירתכם, לשיפור הבידוד ועל ידי כך שיפור איכות החיים שלכם, ובהתאמה מדוייקת לצרכיכם.

השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם