רצפת פרקט גורמת לרבים מאיתנו תחושה של יוקרה וחמימות של בית עץ פרטי. מכל סוגי הפרקטים הקיימים בשוק, פרקט למינציה הינו הפרקט הנמכר ביותר בישראל.

מדובר למעשה בריצוף דמוי פרקט עץ, הנותן הרגשה של פרקט עץ אמיתי, אבל עולה הרבה פחות מפרקט. כאן תוכלו למצוא את כל המידע על פרקט למינציה ותוכלו להחליט אם הוא מתאים גם לכם!

פרקט למינציה: פותח לראשונה בשוודיה בשנת 1977, והתפשט במהירות למדינות נוספות בתחילת שנות השמונים כאשר הסטנדרטים והטכנולוגיה בתעשייה עלו באופן דרסטי.

בזכות יתרונותיו השימוש בפרקט למינציה התפשט בכל העולם והחליף במהרה את השטיחים מקיר לקיר שהיו נפוצים למדיי עד לאותה תקופה, פרקט למינציה מספק פיתרון טוב לחולי אסטמה ולסובלים מאלרגיה של קרדיט האבק, להבדיל מהשטיח הוא קל יותר לניקיון האבק והחיידקים אינם נספגים בו ולכן הוא גם מתאים יותר למשפחות עם פעוטות ותינוקות שבד"כ אוהבים לזחול על רצפה נקייה בעלת בידוד מחום וקור.

פרקט למינציה נחשב כפרקט עמיד מאוד ופרקטי ומתאים לשימוש במשרדים, חדרי ישיבות, עסקים, קניונים, חנויות, בתים פרטיים ודירות.

רוב הישראלים נוהגים להתקין בד"כ פרקט למינציה רק בחדרי השינה ובחדרי הילדים אולם בעולם נפוץ מאוד השימוש ברצפה זו פרקט למטבח ולסלון.

מכל סוגי הפרקטים הקיימים בשוק, פרקט למינציה הוא הפרקט הנמכר ביותר וזאת בזכות: מגוון הדגמים הגדול, המראה האטרקטיבי, מקדם השחיקה הגבוה ומחירו הזול יחסית בהשוואה לכל פרקט אחר.

השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם

    חידושים טכנולוגים בתחום פרקט למינציה

    פרקט למינציה אוטנטי/סופר טבעי: זהו פרקט למינציה שמלבד המראה היפה של פרקט אמיתי, מספק גם את התחושה וההרגשה במגע וזאת באמצעות מרקם חספוסים ותבליטים הנמצאים על גבי לוחות הפרקט בדומה לטביעת אצבע שמבוצעת על פי דוגמת הפרקט.

    פאזות/פוגות: הפאזות הינם חריצים בצורת האות V המעניקים לרצפת הפרקט תחושה אמיתית של קורות עץ ויוצרים תחושה של מרחב וע"י כך נותנות מראה יפהפה ואותנטי.

    קיימים בשוק פרקטים עם 4 פאזות ואז רואים את חריץ ה-V מסביב לכל לוח הפרקט, וקיימים פרקטים עם 2 פאזות לאורך הפרקט דבר הגורם לתחושה של קורות עץ ארוכות ואין סופיות, המעניקות מראה מרשים של תחושת עץ אמיתי.

    כיצד לבחור פרקט למינציה?

    כשבאים לקנות פרקט למינציה, כדאי לדעת שיש רמות שונות של עמידות בפני שחיקה, עוביים שונים, עמידות ללחות ולטיב החיבורים בין הלוחות. התקן EN-13329 לעמידות רצפת הפרקט בפני שחיקה  דומה לדירוג בתי המלון שאנו מכירים ונמדדת בצמד האותיות AC"" ולאחריו מספר: AC-1 היא הרמה הנמוכה ביותר ולא נמכרת כיום, AC-5 היא הגבוהה ביותר ומתאימה למקומות ציבוריים כגון קניונים שבהם יש תנועה גבוהה ביותר. פרקט למינציה מיוצר בעוביים שונים, החל ב-6 מ"מ עד-12 מ"מ מילימטר ככל שהפרקט עבה יותר הוא נחשב לעמיד יותר.(לשימוש ביתי ומשרדי אין צורך ביותר מ-8 מ"מ ודרגת שחיקהAC-4  מספיקה בהחלט).

    לגבי העמידות בפני לחות, כדאי לבדוק שליבת הפרקט עשויה מ – H.D.F  זהו הסוג העמיד והחזק ביותר.

    לוחות הפרקט מתחברים אחד לשני בדפיקה או בשיטת הקליק: בצדדים, למעלה ולמטה, זהו הסוג המומלץ מפני שכך קל יותר להתקין והלוחות לא יופרדו במשך הזמן.

    האם אפשר להתקין את הפרקט לבד ?

    לעומת פרקט מעץ שבד"כ יש מחייב את עזרתו של מתקין פרקטים מנוסה ומקצועי, את רצפת פרקט הלמינציה בהחלט ניתן להתקין לבד.

    פרקט הבנוי בשיטת "הקליק-קלאק" זכר ונקבה קל יחסית להתקנה ואין צורך להדביק אותו לרצפה.

    מדובר בתהליך פשוט יחסית. לכל חברה שמכבדת את עצמה יש כיום הוראות הדרכה או סרטונים להתקנת הפרקט וכל אחד בעל ידיים טובות וחוש טכני יכול להרכיבו לבד.

    מהי התחזוקה ואופן הניקיון המומלצים של פרקטים?

    את פרקט למינציה יש לנקות תחילה עם מטאטא או שואב ולאחר מכן עם מטלית סחוטה במים או עם חומר המתאים במיוחד לניקיון פרקט למינציה.

    מהו צבע הפרקט הפופולארי ביותר כיום?

    בעיקרון, אנשים מתאימים את צבע הפרקט לעיצוב הבית באופן ספציפי, כך שאין מגמה ברורה. לפני תקופה מסוימת פרקט בגון ונגה, שהוא עץ כהה מאוד, היה להיט; אבל המגמה חלפה, כיוון שהוא כהה מדי. פרקט עץ אלון נמכר תמיד, כיוון שהוא בהיר ונעים, ככל שהפרקט בהיר יותר הוא נותן תחושה של מרחב גדול יותר בבית ולכן הדגמים הלבנים הם הפופולאריים ביותר כיום.

    מומלץ לבחור גוון השונה מצבע הריהוט כדי שלא יבלע בחלל החדר, כמו כן בבחירת הצבע נסו לדמיין אותו מכסה את כל שטח הרצפה. ההבדל בין דוגמית קטנה למשטח רחב היא עצומה, במיוחד כשמדובר בפרקט כהה.

    לקבלת טיפים לבחירת הצבע לחץ כאן

    מהו כיוון ההתקנה המומלץ?

    אנו ממליצים על הנחת לוחות הפרקט לאורך החדר ולכיוון מקור האור העיקרי. לא תמיד ניתן לדבוק בהמלצה זו למשל כאשר הדלת והחלון ממוקמים נגדיים, במצבים כאלה ההחלטה מבוססת על פי הטעם האישי שלכם. ניתן גם להניח את רצפת הפרקט באלכסון או בזווית לכיוונים שונים, יש צורך לקחת בחישוב במקרה זה פחת מוגבר של עד 15% בגלל החיתוכים הרבים. אנו ממליצים לכם להתייעץ גם עם בעלי המקצוע כולל מתקין הפרקטים.

    האם ניתן להניח רצפת פרקט למינציה בחדר האמבטיה?

    לא, רצפות פרקט למינציה אינן מתאימות לחדרים לחים כגון אמבטיה או סאונה.
    ולחדרים אלו ניתן להשתמש בריצוף של אריחי שעם או רצפת פרקט מיוחדת המתאימה לחדרים רטובים.

    האם פרקט למינציה מתאים עבור חימום תת-רצפתי ?

    יש צורך לבדוק שסוג הפרקט מתאים לחימום תת רצפתי לרוב סוגי הפרקטים יש אישור של היצרן לחימום תת רצפתי ע"י מים ולא על גופי חימום חשמליים.

    בכל מקרה יש צורך לכוון את הטמפרטורה למקסימום 26 מעלות ולהפעיל את המערכת לפחות פעם אחת לפני ההתקנה.

    רמת ההתאמה לאתר העבודה מתוארת במילה "CLASSE" תקן EN-685

    קלאס 21 – פרקט המיועד לשימוש ביתי מתון בעיקר בחדרי שינה ובמעברים רמת שחיקה AC-3
    קלאס 22 – פרקט המיועד לשימוש ביתי נורמאלי בעיקר חדרי שינה, חדרי ילדים ופינות אוכל רמת שחיקה AC-3.
    קלאס 23 –  פרקט לשימוש ביתי גבוה הכולל גם מטבחים ומדרגות רמת שחיקה AC-3.
    קלאס 31 – פרקט לשימוש ביתי, מסחרי וציבורי מתון : חדרי מלון, חדרי ישיבות ומשרדים קטנים בהם יש תנועה   מועטה  בד"כ מגיע ברמת שחיקה AC-3  או AC-4.
    קלאס 32 –  פרקט לשימוש ביתי מאסיבי ומסחרי בינוני: חנויות, משרדים, לובי במלונות, חדרי המתנה ובתי עסק עם תנועת אנשים רגילה רמת שחיקה AC-4 .
    קלאס 33 – פרקט לשימוש ביתי מאסיבי ומסחרי מאסיבי:  קניונים וחנויות עם תנועה גדולה של אנשים  רמת שחיקה AC-5.

     

    אצלנו בארודור תוכלו להתרשם מפרקט למינציה מובחר תוצרת גרמניה.