איך שומרים על הברקתו של הפרקט לאורך שנים?

מדובר בסוגיה שוודאי מעסיקה כל מי שאי פעם התעניין בהתקנה של פרקטים או כל מי שהתקין בעברו פרקטים בחלל המגורים או במסגרת מקום העבודה, אז כיצד ניתן לשמור על הברק הטבעי של פרקטים מעץ?

ניקוי ותחזוקה יומיומיים עבור פרקטים מעץ מלא

ישנה נטייה לחשוב שיש צורך באנשי מקצוע מעולם הפרקטים על מנת לדאוג לתחזוקה ניקיון ושמירה על הברק של הפרקט, אולם הדבר לא תמיד מחייב השכרה של שירותים מקצועיים וניתן לעתים להגיע בדיוק לאותן התוצאות בצורה עצמאית לחלוטין.

חשוב להבין שהיכולת של כל פרקט להשרות בחלל אווירה חמימה נעימה וביתית, נובעת בין השאר מהאופן שבו מטפלים בו ומתחזקים אותו, כך שבמידה ומדובר בפעולות יסודיות של תחזוקה יומיומית, הרי שסביר להניח, הפרקט ישרת את מטרתו ברמה הויזואלית והפונקציונאלית בצורה האופטימאלית.

השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם

    טיפים לניקוי פרקט מעץ

    לשם כך יש צורך אך ורק בהיגיון בסיסי. כך למשל אם נשפך דבר מה על רצפת הפרקט או אירע כל נזק אחר, אין שום צורך להיכנס להיסטריה או ללחצים מיותרים. ריצוף על ידי פרקט מעץ, טומן בחובו לא מעט יתרונות, אולם אחד מהבולטים שביניהם נובע מכך שניתן לתקן אותו ולחדש את המראה שלו בכל רגע נתון, אם נגרם לו נזק משמעותי. אולם כדי להימנע מהצורך בתיקונים או בחידוש הריצוף מעץ, ניתן לשמור על כמה פעולות תחזוקה לפי השלבים הבאים.

    פרקט מעץ טבעי = היעדר עמידות בפני מים ולחות

    פרקטים מעץ, בשונה מפרקטים תעשייתיים, פרקטי למינציה ובשונה מריצוף באבן, אינם עמידים בפני מים בזרם חזק כמו צינור מים או דליים. על כן לא ניתן לשטוף את רצפת הפרקט מעץ על ידי שימוש בדליים ובצינורות מים. נזקים עקב מים, עבור רצפות של פרקטים מעץ, הינם נזקים בלתי הפיכים ולא ניתן לתקן אותם או לחדש לאחר מכן את הריצוף שניזוק.

    מעבר לכך משטחים של פרקטים מעץ טבעי מושפעים באופן ניכר מתנאי מזג אויר של חום ולחות. על כן יש צורך לשמור על רמה יחסית של לחות בין 45% ל- 55%.

    מעבר לכך גם חשיפה לאור מלאכותי או טבעי יכולה להשפיע ואף לשנות את הגוון והברק של הפרקט מעץ טבעי, בסוגים מסוימים מדובר בשינויי צבע דרמטיים במיוחד.