פרקט עץ תלת שכבתי, הוא הפופולארי ביותר מבין הפרקטים הטבעיים. וכפי ששמו מרמז, הוא מורכב משלוש שכבות שונות.

  1. שכבת הבסיס עשויה עץ אורן או עץ לבנה. היא מספקת בסיס איתן ואיכותי לפרקט שלכם.
  2. השכבה האמצעית עשויה גם היא מעץ אורן או מעץ לבנה. היא מתווכת בין שתי השכבות, מוסיפה חוזק ומונעת עיוותים בעץ.
  3. השכבה העליונה, מכונה גם שכבת המדרך (כי דורכים עליה) מגיעה בעוביים שונים (3.2 מ”מ עד 5 מ”מ). היא מלוטשת כמה פעמים ומוגנת בכמה שכבות גימור. היא עשויה מהעץ שאתם בוחרים.
השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם

    הדומה והשונה בין פרקט תלת שכבתי לפרקט גושני (עץ מלא)

    לעומת פרקט תלת שכבתי העשוי שכבות המודבקות יחדיו, פרקט עץ גושני נוצר משכבת עץ אחת (מקור השם 'גושני' מהמילה גוש).

    השכבה העליונה של פרקט עץ תלת שכבתי עשויה עץ טבעי אציל, כמו העץ המשמש בפרקט גושני. שכבה זו יוצרת מראה טבעי ומגע של עץ אמיתי. כמו כן, בדומה לפרקט מעץ מלא, ניתן לשייף את השכבה הזו אחת לכמה שנים, כדי לחדש את הפרקט ולהשיב לו את המראה הראשוני שלו.

    ההתקנה של פרקט תלת שכבתי מתבצעת בהדבקה או בהנחה צפה – המאפשרת פירוק לשם תחזוקה וניקיון קלים. כמו כן תשתית השעם שעליה מונח הפרקט, משמשת כמבודד נוסף וכבולם זעזועים. לעומת זאת, פרקט עץ מלא מותקן בהדבקה או במסמור ולא ניתן לפרקו בקלות.

    יתרונותיו של פרקט תלת שכבתי

    השכבות של פרקט תלת שכבתי מודבקות זו על גבי זו בטכניקה של שתי וערב. טכניקת ההדבקה הזו מעניקה לפרקט התלת שכבתי יתרון גדול – עמידות וחוזק ומניעת עיוותים הנובעים מלחות ומפגעי מזג האוויר.

    יתרון נוסף של הפרקט התלת שכבתי הוא הבידוד התרמי היחסית גבוה שלו. כיוון שהוא עמיד יותר להפרשי טמפרטורות מדובר הן בחסכון באנרגיה והן בסביבה נעימה יותר. כמו כן, אם אתם מתכננים חימום תת-רצפתי – זה הפרקט עבורכם.

    אפשרויות העיצוב עם פרקט עץ תלת שכבתי

    פרקט תלת שכבתי מספק את המראה היוקרתי של פרקט עץ מלא, במחירים נוחים יותר. כיוון שהשכבה העליונה של הפרקט, זו הנראית לעין, עשויה עץ אציל אמיתי, ניתן לבחור מתוך היצע מרשים של דגמים את זה שמתאים לכם, כמו למשל פרקט עץ אלון, טיק או אגוז.

    חברת ארודור מעמידה לרשותכם עשרות סוגי עצים – החל במראה קלאסי וכלה בבחירות אקזוטיות וייחודיות. גם את הגימור אתם בוחרים – שמן או לכה, מוברש או לא.

    אפשרויות הגימור השונות מרחיבות עוד יותר אפשרויות משחק בעיצוב: מראה כפרי עתיק בצבעים חמימים או מראה הייטקי חד ומודרני בצבעים קרים יותר. גימור שמן ידגיש מראה טבעי ואותנטי ואילו גימור לכה ייתן לכם לוק מהודר.

    תוכלו גם לבחור בפרקט לבן או פרקט אפור – הלבן מאיר את החדר ונותן מראה מיוחד במינו ואילו לפרקט האפור יתרונות עיצוביים רבים משל עצמו.

    אופציה נחשקת נוספת היא פרקט פישבון, הפרקט המתוחכם הזה מעניק אמירה עיצובית לחלל ומראה יוקרתי במיוחד. קראו עוד עליו כאן

    תחזוקת פרקט תלת שכבתי

    פרקט עץ תלת שכבתי מנקים בחומר מיוחד לפרקטים השומר עליו לאורך זמן. אפשר להעביר סמרטוט לח, אך אין לשפוך מים או חומרי ניקוי אחרים על הפרקט. כמו כן, מומלץ לנעוץ מחליקים מסיליקון בתחתית הרהיטים בתחתית הרהיטים, השולחנות והכיסאות, כדי שאלו לא יפגעו בפרקט.

    תחזוקת הפרקט תלויה גם בסוג הגימור שבחרתם – לכה או שמן: גימור שמן שומר על המראה והמרקם הטבעי של העץ, אך הוא אינו מגן עליו בצורה מושלמת מפני כתמים ולכלוך.

    גימור לכה מספק הגנה טובה יותר מפני לכלוך וכתמים והוא שומר על הפרקט למשך זמן ארוך יותר. החיסרון הוא שברק הלכה גורע מעט מהמראה האותנטי של העץ.

    4.6/5 - (31 votes)