כאשר מחליטים לרכוש פרקט או רצפת שעם מכל חנות או יבואן, מה שמפריד בין הרכישה לבין הספקות הקיימים, הם המחירים והעלויות הקיימים שיכולים להשפיע רבות על תהליך הבחירה של אותו פרקט.

לפני שמחליטים לרכוש פרקט חשוב לקבוע תקציב

לפני שמחליטים לרכוש מוצר כזה או אחר יש חשיבות לקביעת תקציב. ההוצאה על פרקט נחשבת לדבר לא זול אך גם אפשר לומר שלא יקר במיוחד, בהתחשב בתרומה שלה לאיכות החיים בבית או במשרד וליכולת שלה לשפר את ערך הנכס.

הסוגים השונים של פרקטים ושל רצפות שעם והדגמים השונים בתוך כל קטגוריה, יוצרים טווח רחב של מחירי פרקטים. מחירים אלו יכולים לנוע בין עשרות שקלים לבין כמה מאות שקלים לכל מ"ר, כאשר בסופו של דבר הכל תלוי באיכותו של הפרקט ובחומר ממנו הוא עשוי (למינציה, תלת שכבתי, עץ מלא או שעם).

השאירו פרטים ויועץ מקצועי יחזור אליכם

    מה משפיע על מחיר פרקט?

    מחירי פרקט לבית משתנים בין סוג פרקט אחד לשני ומושפעים על ידי פרמטרים שונים:(המחירים אינם כוללים מע"מ)

    • סוג הפרקט – המחירים בין פרקט למינציה לפרקטים מעץ משתנים מאוד. הזול ביותר הוא פרקט למינציה לאחריו פרקט עץ תלת שכבתי, פרקט שעם והיקר ביותר הינו פרקט עץ מלא. המחירים הפופולאריים בשוק לפי סוג הפרקט הם:
      פרקט למינציה:  מחירי הפרקט עומדים על כ 39-190 ש"ח למ"ר.
      פרקט מעץ תלת שכבתי: מחירי הפרקט עומדים על כ 150 ש"ח ועד 550 ש"ח למ"ר.
      פרקט שעם: מחירי הפרקט עומדים על כ 240 ₪ למ"ר.
    • העמידות והשחיקה – מדד העמידות ורמת השחיקה של הפרקט ישפיעו גם הם על מחירו. כך למשל, בפרקט למינציה נוכל למצוא מדד AC   שקובע את איכות רמת השחיקה של הפרקט כאשר AC-5  נחשב לאיכותי ביותר ומתאים לקניונים ומקומות עם שחיקה גבוהה מאוד, AC-4 מתאים לשמוש ביתי ומסחרי בעוד AC-3    כבר יורד ברמתו וגם בעלותו.
    • עובי הפרקט– ככל שהפרקט עבה יותר הוא יהיה יקר יותר, לרוב מדובר בפרקטים מעץ מלא. ככל שהפרקט עבה יותר ניתן לחדש אותו יותר פעמים ועל כן הוא יהיה יקר יותר.
    • ההתקנה– עלות ההתקנה היא דבר שלא נכלל במחיר הפרקט, כמו כן יש עלויות נוספות כגון: פנלים, ספים תשתית שחשוב מאוד לקחת בחשבון ולא להתפתות למחיר הפרקט בלבד.
    • פאזה– פרקטים מסוימים יכולים להיות עם פאזה ואחרים בלי. הוספה של פאזה תלויה בדרישות החלל והעיצוב הרצוי אך הוספה שלה תעלה לנו יותר.(פאזה/פוגה הינו חריץ בצורת האות V הנמצא בין לוחות הפרקט).
    • עיצוב– ככל שהעיצוב מתוחכם יותר, דורש יותר עבודה וייחודי במינו עלותו של הפרקט תהיה יקרה יותר.
    • היצרן– החברה המייצרת את הפרקט גם היא תהווה שיקול במחיר. יצרנים במזרח הרחוק יהיו זולים לעומת יצרנים מארצות אירופה.

    על מחירים של פרקטים על קצה המזלג

    על מנת לענות על השאלה מה המחירים של הפרקטים, חשוב להבין איזה סוג פרקט אתם מעוניינים לרכוש.

    כפי שיש מבחר גדול של רכבים במחירים שונים כך יש גם מבחר גדול של פרקטים במחירים שונים. להלן הסבר עבור סוגי הפרקט ועלותם:

    הבחירה הפופולארית בקרב הקהל הישראלי כשזה נוגע לרצפות פרקט היא פרקט למינציה.

    רצפת פרקט היא רצפה שעשויה מעץ או דמוית עץ ומעניקה לחלל הבית או המשרד תחושת חמימות וטבעיות.

    פרקט למינציה הוא פרקט סינטטי העשוי ממספר שכבות כאשר השכבה העליונה היא דוגמה מודפסת של עץ המגיעה במגוון צבעים וצורות ומצופה בציפוי שקוף לשמירה מפני שריטות.

    יש סוגים שונים של פרקט למינציה, איכותיים יותר ופחות, חשוב לזכור שפרקט מיועד בדר"כ להחזיק מספר שנים ולא מספר חודשים ולכן מה שזול עלול בסופו של דבר לעלות יקר!

    לפני שמתחילים לעשות שיפוץ בבית ורצים לבחור בפרקט למינציה כי הוא הפיתרון הכי זול רצוי לברר על סוגי הפרקטים והיצרנים השונים. לדוגמא פרקט תוצרת גרמניה יהיה הרבה יותר איכותי מפרקט תוצרת המזרח הרחוק.

    חשוב לבדוק שהפרקט גם מיוצר באותה מדינה מפני שיש פרקטים שנמכרים כפרקט גרמני והם למעשה פרקטים בטכנולוגיה גרמנית המיוצרים במזרח הרחוק או חברה שפתחו בגרמניה והייצור הוא במזרח הרחוק, איכות הפרקט שונה בהבדל ניכר ולכן מומלץ לוודא שיש אישור של היבואן שהפרקט אכן מיוצר בגרמניה. יש לקחת את כל השיקולים והפרמטרים בחשבון, שכן מה שנראה זול בהתחלה יכול להיות יקר יותר בהמשך הדרך.

    מה המחיר של פרקט למינציה?

    המחירים לא חקוקים באבן אך אם החלטתם לרכוש פרקט למינציה ללא פאזה תוציאו החל מ 39 ₪ + מע"מ  למ"ר וכ 49 ₪ + מע"מ למ"ר לפרקט עם פאזה. לפרקטים מתוצרת מערב אירופה המחירים כמובן גבוהים יותר. הוסיפו לכך את עלויות התשתית שבאה מתחת לפרקט (ספוג, שעם, פלציב) תוספת שעולה כ 3-20 ש"ח למ"ר ופנלים שיכולים לנוע בין 15-40 ש"ח למ"רץ תלוי בעיצובם והתאמתם לחדר. עלות ההתקנה תהיה כ 30-50 ₪ לפרקט למינציה.

    תמיד תבדקו שההתקנה כוללת גם את התקנת הפנל, הספים וכמובן דבק. יש מקומות שיציעו לכם התקנה גם ב-19 ₪ אבל להפתעתכם ידרשו ביום ההתקנה תוספת מאוד גדולה במידה ותרצו גם את ההתקנה של הפנלים! (בפרקט חובה להתקין פנלים).

    מה המחיר של פרקט עץ?

    המחירים של פרקט עץ משתנים מאוד בהתאם לסוג הפרקט הנבחר ואיכותו. ניתן לאמוד את המחירים בערך כ 150-600 ש"ח למ"ר עבור פרקט מעץ טבעי, אך המחירים יכולים להרחיק לכת לפרקטים איכותיים במיוחד ולהגיע לכ1,200 ש"ח למ"ר! הוסיפו לכך עלויות של ספוג שחור בהתאם לרצפה ופנלים- הוצאה של עוד כ 15-35 ש"ח למ"ר.

    שיטת ההתקנה- הדבקה או הנחה צפה- גם היא תשפיע על המחיר. ההדבקה יקרה יותר ועומדת כ- 80  – 100 ש"ח למ"ר בעוד התקנה על גבי ספוג תהיה כ-60 – 80 ש"ח למ"ר.

    לקריאה נוספת על פרקט עץ, לחצו כאן.

    איך נדע איזה פרקט לבחור לבית?

    אין ספק שהתקציב ישפיע על החלטתנו, וכאמור לעיל נדמה שהאופציה הזולה ביותר היא פרקט למינציה. כשמדובר על התקנת פרקט לבית רצוי לבחור באיכות גבוהה יותר שתהיה עמידה לאורך זמן – בדר"כ פרקטים המיוצרים במערב אירופה.

    השקעה בפרקט הינה השקעה לטווח ארוך ולא למספר חודשים.  לכן כדי למנוע התעסקות עתידית בהחלפת הפרקט, תיקונו והוצאות נוספות מומלץ לרכוש פרקט גרמני או תוצרת מערב אירופה ממקום מוכר שיהיה אחראי על הפרקט ועל ההתקנה.

    הכי זול עולה לפעמים ביוקר

    כפי שנוכחנו לראות, לפעמים זול יכול לעלות לפעמים ביוקר, ולא רק כשמדובר במחיר ההתקנה. מכיוון שבסופו של דבר ההוצאה על פרקט היא הוצאה שיכולה להסתכם באלפי שקלים, גם כאשר מדובר ברכישת פרקט למינציה סינטטי, מפח הנפש שעלול להגרם מבחירה בפרקט שאינו עמיד ואיכותי אינו שווה את החסכון.

    חשוב לזכור שהמחירים משתנים בין חנות לחנות, וכמובן שהעדיפות הגדולה ביותר עבורכם היא לרכוש את הפרקטים ישירות מיבואן פרקטים, שיכול  לתת לכם כתב התחייבות למחיר הזול ביותר בארץ ותעודת אחריות, ובהכרח למכור לכם פרקטים במחירים זולים בהרבה מאשר חנות שקונה מאותו יבואן.

    הדרך הנכונה ביותר לחסוך בעלויות היא ליצור איתנו קשר ולהגיע לאולם התצוגה של ארודור. מכיוון שאנו יבואנים ומשווקים של פרקטים ומרצפות שעם, ביכולתנו להציע לך מגוון רחב של אפשרויות בהתאם לתקציב ולצרכים שלך. המומחיות שלנו מאפשרת לנו להתאים לך פתרונות ריצוף שאינם בנמצא אצל אחרים או שאולי אחרים לא היו חושבים עליהם, אך מתאימים לך במדויק.

    אז אם אתם משווים מחירים לפרקטים ומחפשים את התמורה הטובה ביותר לכסף, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולהיות מופתעים לטובה.